2011/10/01

Fotografiska

Along with my father, now a retired photographer, I visited Fotografiska in Stockholm during my trip to Sweden last week. Most of all to see the big Mapplethorpe retrospective, but there were also some pleasant "bonuses". My dad truly enjoyed the Helen Levitt street photography exhibition, that he thought was worth the entrance fee in itself, and I was eager to see the show "Lowlands" by Martin Bogren, who I met during the Agata workshop in Morocco last year. Martin has a really sensitive eye, and I have to say I loved the mix of portraits and landscapes here.
Our visit ended with lunch at the café of Fotografiska and it's impressive panoramique view of Stockholm. Such a sunny, happy day !

Avec mon père, photographe aujourd'hui en retraite, je suis allée visiter Fotografiska à Stockholm pendant mon voyage en Suède la semaine dernière. Notre but principal étant de voir le grand rétrospective de Mapplethorpe, on a aussi eu le droit à quelques "bonus". Mon père a beaucoup apprécié l'expo photo de rue de Helen Levitt, qu'il a considéré valait l'entrée toute seule, et moi, j'ai voulu voir l'expo "Lowlands" par Martin Bogren, que j'ai connu au workshop d'Agata au Maroc l'année dernière. Martin a vraiment un œil sensible et j'ai adoré le mélange des portraits et des paysages qu'il montre ici. 
On a terminé notre visite avec déjeuner dans le café de Fotografiska et son vue panoramique sur Stockholm. Quelle journée heureuse et ensoleillée !

Tillsammans med min pappa, numera pensionerad fotograf, besökte jag Fotografiska i Stockholm under min Sverige-resa i förra veckan. Mest för att jag ville se den stora Mapplethorpe-retrospektiven, men det visade sig även finnas ett antal fina "bonusar". Min pappa uppskattade mycket Helen Levitts gatufotografier, som han ansåg vara värda biljettpriset bara de, och jag var angelägen att se utställningen "Lowlands" av Martin Bogren, som jag lärde känna på Agata workshopen i Marocko förra hösten. Martin har ett känsligt fotografiskt öga, och jag måste säga att jag älskade blandningen här av porträtt och skånska landskap.
Vårt besök avslutades med lunch på Fotografiskas café och dess fantastiska panoramavy över Stockholm. En mycket solig och vacker dag!

1 commentaire:

  1. Sounds like a great exhibition! This summer, I read the book called "Just Kids" by Patti Smith, which chronicles her and Robert Mapplethorpe's earliest days in New York City. It's a really good book. I'm going to go check out the lnk to Fotografiska now to see some of his work! Glad to know that you have had a good visit. :) See you soon!

    RépondreSupprimer