Le festival Circulation(s), en ce moment au parc de Bagatelle à l'extérieur de Paris, rassemblant 42 talents européennes au début de leur carrière. Le but, c'est de chaque année au mois de mars créer un passerelle entre la photographie en France et en Europe.
Il y a beaucoup de talent, c'est sûr. S'il faut critiquer quelque chose, c'est que ça part dans beaucoup de sens différents, et que peut-être un thème fédérateur aurait fait du bien à la lecture. Je trouve que les photos qui raconte l'homme et son environnement, et qui d'ailleurs sont en majorité dans l'expo ("Lands Ends" par Pavlos Fysakis, "Zones naturelles" par Jean-Jaques Ader et "La photographie sans regard" par Robert Baum sont parmi mes préférés) sont les plus fortes. Après, malgré leur qualité, les quelques natures mortes, portraits très intimiste et photos abstraites me semble un peu déplacés…
Mais c'est un détail. Dans l'ensemble, j'ai beaucoup aimé et je souhaite à cette bonne initiative une longue vie à nous nourrir des découvertes photographiques ! Jusqu'au 20 mars
For five years, the association Fetart has been energizing the scene of contemporary photography in France: making calls for applications on the Internet, scouting budding talents and then giving those visibility among art professionals and the general public.
The festival Circulation(s), in the parc de Bagatelle just outside Paris, brings together 42 new European talents. The ambition has been to create a bridge between photography in France and Europe, and this event is to take place each year in March.
Here is a lot of talent, that’s for sure. If I should criticize something, it would be the (too) many different directions. Maybe a common theme would have been a good idea. I find most interesting the photos that investigates man and his environment ("Lands Ends" by Pavlos Fysakis,"Natural Areas" by Jean-Jaques Ader and "Photography without a gaze" by Robert Baum are among my favorites). This being sort of the dominant theme, I feel like the still lifes, the very intimate portraits and the abstract photos, — despite their general quality — seem a bit out of place...
But it's a small detail. Overall, I really liked the show and I wish this good initiative a long life to continue offering us great photographic encounters! Until March 20
The festival Circulation(s), in the parc de Bagatelle just outside Paris, brings together 42 new European talents. The ambition has been to create a bridge between photography in France and Europe, and this event is to take place each year in March.
Here is a lot of talent, that’s for sure. If I should criticize something, it would be the (too) many different directions. Maybe a common theme would have been a good idea. I find most interesting the photos that investigates man and his environment ("Lands Ends" by Pavlos Fysakis,"Natural Areas" by Jean-Jaques Ader and "Photography without a gaze" by Robert Baum are among my favorites). This being sort of the dominant theme, I feel like the still lifes, the very intimate portraits and the abstract photos, — despite their general quality — seem a bit out of place...
But it's a small detail. Overall, I really liked the show and I wish this good initiative a long life to continue offering us great photographic encounters! Until March 20
Under fem års tid, har föreningen Fetart fungerat som en vitamininjektion för nutida fotografi i Frankrike. Man efterlyser ansökningar på Internet, sållar ur dessa fram nya talanger, och ger dem sedan utrymme att synas, såval för professionella i konstbranschen som för allmänheten.
Inom ramen för festivalen Circulation(s), i Bagatelle-parken precis utanför Paris, ställer man just nu ut 42 europeiska fotografer på uppåtgående. Målet är att skapa en bro mellan fotografin i Frankrike och den i övriga Europa, och att detta evenemang ska äga rum varje år under mars månad.
Mycket talang finns på plats, helt klart. Om jag ska kritisera något, är det att det spretar åt lite väl många håll. Kanske hade ett gemensamt tema varit en god idé. Enligt min mening är de bildserier som utforskar människan och henne miljö, också de som känns mest angelägna ("Lands Ends" av Pavlos Fysakis,"Naturliga zoner" av Jean-Jaques Ader och "Fotografi utan blick" av Robert Baum hör till mina favoriter). Då detta mer eller mindre är ett dominerande tema, tycks det mig som om stilleben, väldigt intima porträtt och abstrakta foton — trots deras höga kvalitet — inte riktigt hör hemma här…
Men det är en detalj. På det hela tycker jag mycket om utställningen och jag hoppas att detta goda initiativ ska bli långlivat och på så sätt fortsätta att ge oss spännande möten med nya talanger! T.o.m. 20 mars
Inom ramen för festivalen Circulation(s), i Bagatelle-parken precis utanför Paris, ställer man just nu ut 42 europeiska fotografer på uppåtgående. Målet är att skapa en bro mellan fotografin i Frankrike och den i övriga Europa, och att detta evenemang ska äga rum varje år under mars månad.
Mycket talang finns på plats, helt klart. Om jag ska kritisera något, är det att det spretar åt lite väl många håll. Kanske hade ett gemensamt tema varit en god idé. Enligt min mening är de bildserier som utforskar människan och henne miljö, också de som känns mest angelägna ("Lands Ends" av Pavlos Fysakis,"Naturliga zoner" av Jean-Jaques Ader och "Fotografi utan blick" av Robert Baum hör till mina favoriter). Då detta mer eller mindre är ett dominerande tema, tycks det mig som om stilleben, väldigt intima porträtt och abstrakta foton — trots deras höga kvalitet — inte riktigt hör hemma här…
Men det är en detalj. På det hela tycker jag mycket om utställningen och jag hoppas att detta goda initiativ ska bli långlivat och på så sätt fortsätta att ge oss spännande möten med nya talanger! T.o.m. 20 mars
Alban Lecuyer : "Downtown Corrida" |
Alban Lecuyer et sa série Downtown Corrida, des images de démolition, a attiré beaucoup d'attention. Ses photos, manipulées mais très réalistes, des immeubles en disparition, nous interrogent sur la valeur qu'on attribue à des différents styles d'architecture. Ici un film où il explique sa démarche.
Alban Lecuyer and his series Downtown Corrida, pictures of demolition, got lots of attention. His photos, manipulated but quite realistic, questions us about the value we attribute to different types of architecture. Here a short movie about his technique and the thoughts behind his work.
Alban Lecuyer och hans serie Downtown Corrida, drog till sig mycket uppmärksamhet. Hans foton, manipulerade men mycket realistiska, visar byggnader som rivs och är menade att få oss att ifrågasätta det värde vi ger till olika typer av arkitektur. Här en film som förklarar hans tillvägagångssätt och tankarna kring det hela.
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire